Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-includes/pomo/plural-forms.php on line 210

Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/realsoccer-v1-05/include/gdlr-admin-option.php on line 10

Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/realsoccer-v1-05/include/gdlr-admin-option.php on line 10
PKH Gdańsk METROSTAV A.S. WŚRÓD PARTNERÓW STOCZNIOWCA 2014 - PKH Gdańsk

NEWS

Bieżące informacje z klubu

METROSTAV A.S. WŚRÓD PARTNERÓW STOCZNIOWCA 2014

Metrostav został nowym Partnerem Biznesowym naszego klubu. Polski oddział czeskiej firmy specjalizuje się w wykonawstwie zaawansowanych robót budowlanych.

– Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że Metrostav dołączył do naszych Partnerów. Hokej w Czechach jest sportem narodowym i przedstawiciele firmy od początku rozmów przejawiali duże zainteresowanie projektem „Stoczniowca 2014”, który teraz będziemy rozwijać przy ich współudziale. Dziękujemy za zaufanie. – powiedział prezes Stoczniowca 2014, Bartosz Purzyński.

– Metrostav z chęcią wspiera inicjatywy we wszystkich krajach, w których działa firma. Hokej jest dla nas, Czechów, niezwykle bliski, dlatego sponsorowanie klubu Stoczniowiec 2014 to zaszczyt oraz powód do dumy. Na bieżąco będziemy kibicować drużynie i śledzić wyniki rozgrywek. – powiedział Radim Čap, Dyrektor Metrostav Polska.

Metrostav a.s. jest poważanym partnerem i respektowanym konkurentem w dziedzinie rekonstrukcji obiektów zabytkowych, budownictwa przemysłowego, mieszkaniowego i społecznego. Działa we wszystkich dziedzinach budownictwa i swą działalnością obejmuje prawie połowę rynku budownictwa podziemnego. W Republice Czeskiej szczególnie znana jest z budownictwa podziemnego (obsługuje niemal 50% wszystkich kontraktów tego typu), również jako jedna z nielicznych firm na tamtejszym rynku zapewnia bardzo specjalistyczne działania wykonywane sposobem górniczym.

Istniejący od 2009 r. polski oddział spółki początkowo skupiał się na projektach w zakresie infrastruktury transportowej. Obecnie zakres działania firmy został poszerzony o budowy w obszarze energetyki, budownictwa hydrotechnicznego czy kubaturowego.

W Polsce Metrostav obecnie prowadzi prace budowlane:

  • na ponad 20-kilometrowym odcinku trasy ekspresowej S7: Koszwały – Nowy Dwór Gdański na Pomorzu o wartości ponad 1,642 mld zł. Inwestycja ma być gotowa w październiku 2018r.
  • związane z modernizacją – na prawie 5-kilometrowym odcinku – ulic Marsa i Żołnierskiej w Warszawie. Wartość kontraktu to ok. 155 mln zł. Harmonogram zakłada realizację inwestycji w ciągu 26 miesięcy – ma być ona gotowa na początku 2018r.

Metrostav w Polsce jako konsorcjum firm z Vistal Gdynia S.A. oraz Vistal Infrastructure sp. z o.o. 2 września 2016r. podpisało z Miastem Gdańsk umowę o wartości 57,1 mln zł na budowę mostu, który połączy Wyspę Sobieszewską z Gdańskiem.

Do tej pory polski oddział firmy Metrostav odpowiedzialny był również za realizację m.in.:

  • przebudowy drogi S8 na odcinku Powązkowska – Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska w Warszawie wraz z przebudową mostu Grota-Roweckiego,
  • budowy nowej przeprawy mostowej na Przemszy na trasie Kraków – Chełmek (woj. Małopolskie, droga wojewódzka nr 780) – inwestycja została zakończona w listopadzie 2013r.
  • projektu modernizacji budowli i urządzeń zbiornikowych wraz z budową innych obiektów w ramach projektu: „Modernizacja zbiornika wodnego Nysa w zakresie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego – etap I”.

Metrostav z powodzeniem realizuje skomplikowane inwestycje na terenie całej Europy – spółka odpowiada m.in. za wykonanie dwóch tuneli technologicznych obwodnicy autostradowej w szwedzkim Sztokholmie, które powstają we współpracy joint venture pomiędzy Subterra – spółką zależną Metrostav SA – i słowacką firmą STI. Ponadto Metrostav jest wykonawcą tunelu drogowego w Norwegii oraz dwóch tuneli drogowych na Islandii. W ramach trzeciej inwestycji w Finlandii, Metrostav – w konsorcjum z lokalną firmą Destia Oy – wybuduje dwa tunele metra w Helsinkach – każdy o długości 1,4 km. Wartość tego kontraktu wynosi ok. 18 milionów euro. Zakończenie robót planowane jest na pierwszy kwartał 2018 roku.